19 gru 2018

Technicy na AGH!

Pod koniec listopada uczniowie klas 3tim i 3ti udali się na wycieczkę do Krakowa. Pierwszym etapem i głównym celem wyjazdu było zwiedzanie Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Dzięki prezentacji mogliśmy poznać kierunki, a także możliwości, jakie niosą studia na tej uczelni. Nie obyło się bez anegdot z życia studentów;). Po krótkiej prelekcji zwiedzaliśmy laboratoria na różnych wydziałach, między innymi Laboratorium Sieci oraz Laboratorium Programistyczne.

Po wizycie na AGH, udaliśmy się do Podziemi Rynku w Krakowie, gdzie dowiedzieliśmy sie o historii Krakowa, kulturze i obyczajach sprzed kilku wieków. Następnego dnia mieliśmy okazję zwiedzić kolejne niezwykłe miejsce: Aptekę “Pod Orłem”, jedyną aptekę w getcie krakowskimPodgórzu w czasie okupacji hitlerowskiej Krakowa. Po wzruszającej lekcji historii na terenie byłego getta, przyszedł czas na odrobinę rozrywki w Galerii Figur Stalowych. Ta prezentująca kilkadziesiąt recyklingowych rzeźb stalowych, inspirowanych postaciami z bajek, filmami science fiction, światem fantasy, celebrytami, jak również zwierzętami czy modelami luksusowych marek samochodów pozwoliła nam przenieść się na chwilę w świat dzieciństwa. Do tego zupełnie przypadkiem znaleźliśmy się w krainie Lego… Na koniec  zajrzeliśmy do Muzeum Lotnictwa Polskiego, będącego na ósmym miejscu listy najlepszych muzeów lotnictwa na świecie telewizji CNN, gdzie w towarzystwie niezwykłego przewodnika-prawdziwego pasjonata, podziwialiśmy setki statków powietrznych.